It is all in a name: als allrounder doe ik zo’n beetje van alles! Maandag kom ik met de boot aan, dan kijk ik waar ik nodig ben: een aantal mensen uitchecken, kijken of ik ergens bij kan springen bij de schoonmaak, of de sauna er netjes bij staat, daar even de ramen lappen en stofzuigen, de telefoon beantwoorden en de deelkast even checken en opruimen. In de middag check ik de mails en of er vragen zijn binnengekomen via de booking-sites, bovendien verwerk ik de nieuw binnengekomen reserveringen.
Ik blijf een paar dagen op het eiland slapen, dus dinsdag ben ik er om ontbijt te maken. In de herfstvakantie bijvoorbeeld waren er weer veel ontbijters, dan ben ik druk bezig om het allemaal steeds bij te vullen. Andere weken zijn net wat rustiger. Ik zorg er gedurende de dag voor dat het allemaal netjes uitziet op het terrein, daar hoort ook bij dat ik de planten water geef of uitgebloeide bloemetjes eruit knip. Daarbij loop ik langs een van de gebouwen en zie dat de hal vol bladeren ligt en iemand met heel smerige schoenen is binnengelopen. Nou, hup, stofzuiger en dweil pakken, en schoonmaken! Ik vind het heel fijn om er zelfstandig voor te zorgen dat onze gasten tevreden zijn en bij het uitchecken aangeven dat ze zeker weer eens naar de Vlindertuin komen. Ook help ik graag mensen die een opmerking hebben snel verder zodat ook zij weer blij zijn.
Woensdag doe ik weer ontbijt. Vandaag checken maar 2 appartementen uit, die maak ik zelf schoon zodat de andere housekeeping medewerkers vrij zijn. Dan doe ik de bestellingen bij onze leverancier en rijd vervolgens naar de winkel om alle overige boodschappen te doen die hij niet in het assortiment heeft. Ik deel mijn dag eigenlijk zo ver het mogelijk is zelf in. Wél vink ik dan alle taken in een app af zodat we allemaal weten wat er wel of nog niet is gebeurd. Zo zorgen we er met het gehele team voor dat de Vlindertuin een fijne plek is om te verblijven, maar ook om te werken.